W dniach 24-25 lutego odbyła się w naszej szkole SESJA MICKIEWICZOWSKA, którą zainaugurowaliśmy obchody 160. rocznicy śmierci naszego patrona Adama Mickiewicza. Pierwszego dnia, po wprowadzeniu przez panią dyrektor Kamilę Załuską w historię pierwszej połowy XIX w., klasa 3H zaprezentowała, jak wydarzenia historyczne wpłynęły na losy Mickiewicza i dlaczego nasz wieszcz narodowy zmarł w Konstantynopolu. Następnie klasy drugie w kilku prezentacjach ukazały romantyczny styl życia. Romantyczna moda, podróże, Paryż, choroby, które dręczyły naszych wieszczów, czy sposoby zdobywania pieniędzy (jak się okazało - nie samą poezją romantycy żyli!). Za najciekawszą uznana została prezentacja klasy 2C, drugie miejsce uzyskała 2E, trzecie 2F.
Następnego dnia klasa 1H pod kierunkiem pani Małgorzaty Telakowskiej zaprezentowała sceny z życia Mickiewicza - z przymrużeniem oka (ach, ta Celina!). Akcja rozgrywała się w dziewiętnastowiecznym Paryżu, kiedy to główny bohater Adam Mickiewicz - Tymoteusz Walkiewicz - wspomina wraz ze swoim przyjacielem – Janem Cieślakiem - miniony wieczór. Mickiewicz przypomina sobie przyjęcie, podczas którego doszło do pojedynku z Juliuszem Słowackim, którego rolę odegrał Dominik Kaługa. Obaj poeci przedstawiali talenty w postaci recytacji swoich utworów, gdy nagle pojawiła się Ona…Onieśmielająca swym urokiem - Celina (Emilia Ciok), która zawróciła w głowie nie tylko Mickiewiczowi. Jak rozstrzygnie się spór poetów? Czy Adam Mickiewicz zdobędzie serce Celiny? Podczas całego wystąpienia widz miał okazję usłyszeć fragment piosenki Marka Grechuty „Niepewność” w wykonaniu Natalii Darskiej oraz obejrzeć występ taneczny dziewcząt z 1H prezentujących choreografię przygotowaną pod okiem Szymona Cabaja.
Kolejnym punktem programu była debata pt. „Czy współcześnie obowiązuje jeszcze paradygmat romantyczny?” Sesję pod kierunkiem pani Małgorzaty Orzechowskiej przygotowały klasy 2B i 2H (oraz 1H), natomiast klasa 3H - z pomocą pani dyrektor Kamili Załuskiej. Debata koncentrowała się na rozważaniach, czy w obecnej kulturze jest jeszcze miejsce dla romantycznej miłości. Czy nastąpiła trwała erozja mitów romantycznych? Czy można ogłosić koniec romantyzmu tyrtejskiego, patriotycznego, wzywającego do walki o wolność? Czy w kulturze popularnej pozostał tylko romantyzm rozumiany jako wielka niespełniona miłość? Argumenty zostały poparte obrazami multimedialnymi zaczerpniętymi ze współczesnej kultury masowej. Zdania były podzielone, a pytanie o istnienie współczesnego paradygmatu romantycznego nierozwiązane.