DSC7500 - KopiaW dniach 24-25 lutego odbyła się w naszej szkole SESJA MICKIEWICZOWSKA, którą zainaugurowaliśmy obchody 160. rocznicy śmierci naszego patrona Adama Mickiewicza. Pierwszego dnia, po wprowadzeniu przez panią dyrektor Kamilę Załuską  w historię pierwszej połowy XIX w., klasa 3H  zaprezentowała, jak wydarzenia historyczne wpłynęły na losy Mickiewicza i dlaczego nasz wieszcz narodowy zmarł w Konstantynopolu. Następnie  klasy drugie w kilku prezentacjach ukazały romantyczny styl życia. Romantyczna moda, podróże, Paryż, choroby, które dręczyły naszych wieszczów, czy sposoby zdobywania pieniędzy (jak się okazało - nie samą poezją romantycy żyli!). Za najciekawszą uznana została prezentacja klasy 2C, drugie miejsce uzyskała 2E, trzecie 2F.

Zobacz zdjęcia

Następnego dnia klasa 1H pod kierunkiem pani Małgorzaty Telakowskiej zaprezentowała sceny z życia Mickiewicza - z przymrużeniem oka (ach, ta Celina!). Akcja rozgrywała się w dziewiętnastowiecznym Paryżu, kiedy to główny bohater Adam Mickiewicz - Tymoteusz Walkiewicz - wspomina wraz ze swoim przyjacielem – Janem Cieślakiem - miniony wieczór. Mickiewicz przypomina sobie przyjęcie, podczas którego doszło do pojedynku z Juliuszem Słowackim, którego rolę odegrał Dominik Kaługa. Obaj poeci przedstawiali talenty w postaci recytacji swoich utworów, gdy nagle pojawiła się Ona…Onieśmielająca swym urokiem - Celina (Emilia Ciok), która zawróciła w głowie nie tylko Mickiewiczowi. Jak rozstrzygnie się spór poetów? Czy Adam Mickiewicz zdobędzie serce Celiny? Podczas całego wystąpienia widz miał okazję usłyszeć fragment piosenki Marka Grechuty „Niepewność” w wykonaniu Natalii Darskiej oraz obejrzeć występ taneczny dziewcząt z 1H prezentujących choreografię przygotowaną pod okiem Szymona Cabaja.

Kolejnym punktem programu była debata pt. „Czy współcześnie obowiązuje jeszcze paradygmat romantyczny?” Sesję pod kierunkiem pani Małgorzaty Orzechowskiej przygotowały klasy 2B i 2H (oraz 1H), natomiast klasa 3H -  z pomocą pani dyrektor Kamili Załuskiej. Debata koncentrowała się na rozważaniach, czy w obecnej kulturze jest jeszcze miejsce dla romantycznej miłości. Czy nastąpiła trwała erozja mitów romantycznych? Czy można ogłosić koniec romantyzmu tyrtejskiego, patriotycznego, wzywającego do walki o wolność? Czy w kulturze popularnej pozostał tylko romantyzm rozumiany jako wielka niespełniona miłość? Argumenty zostały poparte obrazami multimedialnymi zaczerpniętymi ze współczesnej kultury masowej. Zdania były podzielone, a pytanie o istnienie współczesnego paradygmatu romantycznego nierozwiązane.

Zobacz zdjęcia